website maken website bouwen Borgers2Wielers Elektrische fietsen
Borgers2Wielers Kinderfietsen
Borgers2Wielers Sportieve fietsen
Borgers2Wielers Stadsfietsen
Borgers2Wielers Mountainbikes
Borgers2Wielers Lifestyle fietsen
Borgers2Wielers Home
Borgers2Wielers Elektrische fietsen
Borgers2Wielers Lifestyle fietsen
Borgers2Wielers Mountainbikes
Borgers2Wielers Stadsfietsen
Borgers2Wielers Sportieve fietsen
Borgers2Wielers Kinderfietsen
Borgers2Wielers Outlet
Borgers2Wielers Gebruikt
Borgers2Wielers Accessoires
Borgers2Wielers Onderhoud
Borgers2Wielers Verhuur
Borgers2Wielers Verzekeringen
Borgers2Wielers Contact

Borgers2Wielers Contact








Borgers2Wielers Disclaimer


F I E T S   S P E C I A A L Z A A K   V A N   W E S T E R W O L D E

Specialist in fietsen. Van e-bikes tot kinderfietsen, zowel nieuw als tweedehands. Bij ons kun je terecht voor een fiets die bij je past. Bij ons kun je wél een proefrit maken en je zadel na 14 dagen nog ruilen. Wij zorgen voor een passende fiets met de bijbehorende service, accessoires en verzekering.

ELEKTRISCHE FIETSEN

KINDERFIETSEN

SPORTIEVE FIETSEN

STADSFIETSEN

MOUNTAINBIKES

LIFESTYLE FIETSEN

BEL ONS

MAIL ONS

Elektrisch fietsen is populair.

Elektrisch fietsen wordt steeds populairder. Ook stappen steeds jongere mensen over op een elektrische fiets. Niet zo gek, want naast de moderne uitstraling, maakt elektrisch fietsen jouw fietstocht een stuk makkelijker. Door de trapondersteuning kost het je niet veel inspanning om veel kracht te zetten. Het resultaat is dat je minder snel moe bent en dus langer kunt genieten! Ideaal voor dagelijkse fietstochten van en naar je werk, maar ook voor het afleggen van mooie ritten door de natuur, tijdens vakantie. Ook worden de accu's veel sterker, waardoor je langere afstanden kunt afleggen. En de technieken worden beter...

  

Hoe werkt een elektrische fiets?

Een elektrische fiets combineert jouw eigen kracht met de kracht van een elektromotor. Deze motor ondersteunt je tot ongeveer 25 kilometer per uur. De elektriciteit voor dat 'duwtje in de rug' komt uit de accu, die zich vaak in de achterdrager bevindt. De motor van een e-bike zit in het midden van de fiets, in het achterwiel of in het voorwiel. Slimme sensoren meten je snelheid, je trapkracht of de rotatie van je pedalen. En gebruiken deze gegevens om de juiste elektrische ondersteuning te geven.


  

Een elektrische fiets zorgt met behulp van de accu en de motor voor ondersteuning tijdens het fietsen. Wanneer en in welke mate je ondersteuning krijgt, wordt bepaald door sensoren. Alle elektrische fietsen zijn uitgerust met een snelheidssensor, of speedsensor. Deze sensor meet hoe snel je fietst en zorgt ervoor dat de ondersteuning wordt onderbroken zodra je een snelheid van 25 kilometer per uur bereikt. De manier waarop je ondersteuning krijgt tijdens het fietsen wordt bepaald door het type sensor. Je hebt keuze uit twee soorten sensoren.



Rotatiesensor (of bewegingssensor)

De rotatiesensor meet of de pedalen van de fiets draaien. Zodra je begint te fietsen wordt de ondersteuning met een kleine vertraging gestart. Dit betekent dat de elektrische fiets bij het wegrijden niet direct ondersteuning geeft. Pas na ongeveer een wielomwenteling zal de ondersteuning merkbaar zijn. Stop je met trappen of rem je, dan wordt de ondersteuning met een kleine vertraging onderbroken. Het maakt voor de rotatiesensor niet uit hoeveel kracht je zet op de pedalen, je krijgt altijd maximale ondersteuning. De mate van ondersteuning wordt bepaald aan de hand van de snelheid in de gekozen instelling.



Trapkrachtsensor

De trapkrachtsensor registreert niet alleen of de pedalen draaien, maar ook hoeveel kracht je zet op de pedalen. De motor wordt op basis van deze informatie aangestuurd en geeft direct meer of minder ondersteuning. Je merkt hierbij geen vertraging. Zo krijg je tijdens het fietsen precies de juiste ondersteuning. De krachtsensor zorgt ervoor dat de ondersteuning direct wordt onderbroken als je stopt met trappen of als je remt.

Naast dat de motor krachtig genoeg is, kan ook de positie van de motor van belang zijn. Beide kunnen invloed hebben bij de keuze die je maakt welke motor je kiest. Zaken zoals gewicht en balans ervaar je zelf het best. Je hebt de keuze uit een voorwielmotor, middenmotor of een achterwielmotor. We hebben in het kort een overzichtje voor je gemaakt wat er mogelijk is. Vanzelfsprekend kun je ook alles nalezen op de websites van de merken waarvan wij elektrische fietsen verkopen. En natuurlijk geven wij jou advies in onze winkel tijdens de aankoop van jou nieuwe elektrische fiets. Een proefrit is altijd mogelijk.

Een voorwielmotor kan goed worden gebruikt tijdens het dagelijks verkeer zoals woon- werk verkeer of relatief korte fietstochten.


De voordelen zijn over het algemeen:

Alle types versnelling zijn mogelijk in combinatie met een voorwielmotor.

De aanschaf is veelal goedkoper

Trapkracht of rotatiesensor mogelijk


De nadelen kunnen zijn:

Het voorwiel is zwaarder om te tillen en is lastiger om bijvoorbeeld een band te wisselen i.v.m. motor en elektronika in het wiel.

Minder krachtige ondersteuning in heuvelachtig gebied

Grotere kans op wegglijden via het voorwiel

Een middenmotor is geschikt voor langere fietstochten en de wat meer heuvelachtige gebied.


De voordelen zijn over het algemeen:

Laag zwaartepunt en hierdoor stabiel

Het stuurgedrag van de fiets is lichter dan bij een voorwielmotor

De wielen zijn vrij van elektronica

Kan in combinatie met naafversnelling


De nadelen kunnen zijn:

Iets hogere instap dan een fiets met voor- of achterwielmotor

Produceert meer geluiden

Een achterwielmotor is geschikt als je recreatief met veel comfort wil fietsen. Dat komt mede door de stille motor.


De voordelen zijn over het algemeen:

Lichter stuurgedrag

De meer natuurlijke fietsbeleving

Afremmen op de motor en energie terugwinnen is mogelijk


De nadelen kunnen zijn:

Verwisselen van de achterband is lastiger

Geen naafversnelling mogelijk

Gesloten kettingkast niet leverbaar

Wij verkopen elektrische fietsen van Gazelle, Batavus, Sparta, RIH en Trenergy. Ook verkopen wij van Merida elektrische mountainbikes. Op deze pagina hebben wij een beknopte uitleg over de elektrische componenten geplaatst. Je kunt informatie over de trapondersteuning, sensoren, motoren en accu's lezen. Maar je kunt ook met onderstaande buttons naar de website van jou keuze gaan, om alle informatie over de elektrische fiets voor je zelf te verzamelen. Heb je vragen? Kom langs in onze winkel...onder het genot van een kopje koffie of thee kunnen wij al jou vragen beantwoorden.

Verschillende accu-locaties bij de e-bike

De accu, of batterij, van een elektrische fiets geeft energie aan de motor. Maar de accu voorziet de elektrische fiets ook van extra gewicht. Samen met onder andere de motor zorgt de accu ervoor dat een elektrische fiets gemiddeld zes kilo zwaarder is dan een gewone fiets. Dit extra gewicht heeft invloed op de balans en het zwaartepunt van de fiets. Afhankelijk van het type elektrische fiets is de accu geplaatst onder de bagage- of voordrager, rondom de trapas of in/op het frame. Daarbij geldt: hoe lager de accu geplaatst is op de fiets, hoe meer stabiliteit dit biedt aan de wegligging. Je hebt keuze uit vier verschillende posities.

Veel elektrische fietsen zijn uitgerust met een accu onder de bagagedrager. Bij elektrische fietsen met een voorwielmotor zorgt dit voor optimale balans. Bij de overige elektrische fietsen zorgt dit voor een zwaartepunt aan de achterzijde van de fiets.


Voordelen

Goed te verbergen door de montage van fietstassen

Het zwaartepunt ligt aan de achterzijde en bij fietsen met een voorwielmotor ligt het zwaartepunt van de fiets in het midden

De accu is eenvoudig te (de)monteren


Nadeel

Niet alle typen fietstassen kunnen op de bagagedrager worden gemonteerd

Het zwaartepunt ligt hoog, dit kan invloed hebben op de stabiliteit van de bagagedrager

Bij elektrische fietsen met de accu in of op het frame ligt het zwaartepunt in het midden van de fiets. De fiets heeft hierdoor een stabiele wegligging en is door de plaatsing van de motor bijna niet herkenbaar als e-bike.


Voordelen

Het zwaartepunt ligt lager

De elektrische fiets heeft een stabielere wegligging

In het frame: de fiets is bijna niet herkenbaar als elektrische fiets


Nadeel

Op het frame: de accu kan in de weg zitten

Niet alle geïntegreerde accu's zijn uitneembaar, opladen kan in dat geval een ongemakkelijke handeling zijn

Accu rondom de trapas

De accu van een elektrische fiets kan verwerkt zijn in de kettingkast. De fiets is daarmee amper te onderscheiden van een ‘normale’ fiets. Is de accu verwerkt achter de trapas, dan is de accu wel zichtbaar. Het zwaartepunt ligt centraal, dus de elektrische fiets heeft een stabiele wegligging.

Voordelen

De fiets is nauwelijks herkenbaar als elektrische fiets

Het zwaartepunt ligt lager

De elektrische fiets heeft een stabielere wegligging

Nadeel

Niet alle varianten accu’s zijn uitneembaar

De kettingkast biedt weinig ruimte, als gevolg is de capaciteit van de accu erg klein

Is de accu verwerkt boven of achter de trapas, dan heeft deze veel impact op het uiterlijk van de fiets

Accu onder de voordrager

Is de elektrische fiets voorzien van een voordrager, dan kan de accu onder de voordrager worden geplaatst. Dit extra gewicht is goed merkbaar bij het sturen.

Voordeel

Goed te verbergen door de montage van een fietskrat of -mand

Nadeel

Sturen voelt zwaarder aan door het extra gewicht boven het voorwiel

Wilhelminastraat 34 | 9541 AP | VLAGTWEDDE | Tel: 0599 - 313166 | borgerstweewielers@live.nl |

  

Openingstijden

Zo

Ma

Di

Wo

Do

Vr

Za

Gesloten

13:00u - 18:00u

9:00u - 18:00u

9:00u - 18:00u

9:00u - 18:00u

9:00u - 20:00u

9:00u - 17:00u

  

Van 1 april tot 1 oktober zijn wij op

maandag geopend.

Arjan Borgers Tweewielers 2019 Copyright

Website realisatie: BERTSTEL.NL

Disclaimer

We zien je graag terug in onze winkel en bedanken je voor het bezoek aan onze website